Servicetlf. +45 74 71 68 18 admin@prorengoring.dk

NIR-standarder sætter krav til rengøring.

Sidder du med ansvaret for rengøringen i en almen praksis, sygeplejeklinik, tandlægeklinik eller lign der tilbyder borgere ambulant behandling, pleje og rehabilitering, herunder også borgere med svækket immunforsvar, så ved du, hvor vigtig den korrekte rengøring er for jer. Rengøringen er nemlig også en faktor, når det gælder afbrydelse af smitteveje, og derfor skal den håndteres korrekt.  For at kunne efterleve de krav der er til rengøringen, udfører vi rengøringen efter specifikke NIR-standarder (Nationale infektionshygiejniske retningslinjer), efterfulgt at løbene kvalitetskontroller, der sikrer at vi altid overholder retningslinjerne og levere den aftale kvalitet.

Hvad er NIR?
NIR betyder at der en række rengøringsstandarder der skal der skal overholdes, overordnet tages der udgangspunkt i 5 hygiejne niveauer, hvor der er krav til metoder, midler, maskinel og medarbejderne. Ved at opfylde disse krav er vi med til at sikre jeres rengøring overholder NIR-standarder og derved er med til at afbryde smitteveje.

Eksempel på rengøring af patientrum hos en tandlægeklinik efter niveau 5

Ved rengøring af nyt rum skiftes der handsker.

Der udføres i alle klinikker rengøring efter hygiejne niveau 5, hvilket betyder du skal gøre følgende i beskrevet rækkefølge:

• Der må ikke støvsuges i lokalerne, lokalerne tørmoppes, rengøres med fugtig moppe hvorefter der tørres af med tør moppe igen.
  • Affald tømmes, spindelvæv fjernes, vandrette flader rengøres, spejle pudses, sanitet rengøres, stole (personale), og gulve rengøres af rengøringspersonalet.
  • Forbered det antal fiberklude som skal bruges i en spand med rette dosering af sæbe og vand. Der må ikke gen dyppes, da vandet skal være rent.  Fiberklude bruges derfor kun til en overtørring, derefter skiftes der til en ny klud.
  • Forbered de antal mopper som skal bruges i en spand med rette dosering af sæbe og vand. De må ikke gen dyppes i det rene vand.
  • Husk der skal altid bruges en ny fiberklud og moppe for hvert rum.
    Intet rummet forlades sikres der, at der ikke er synligt støv, spindelvæv og rene gulve.
  • Arbejdsredskaber, patientstole og maskiner herunder røntgenapparatet, rengøres af klinikpersonalet.

Vi ved hvad vi arbejder med og vi kan hjælpe jer med en løsning der sikrer at I overholder reglerne.

Kvalitetssikring og support

Vi har professionelle medarbejdere og systemer der sikrer jer, den aftalte kvalitet og dokumentation af dette, dokumentationen er altid tilgængelige for jer og kan bruges i forbindelse med besøge af eksterne partnere.

Udtalelse fra en af vores tandlæger

Vi valgte jer som leverandør fordi I forstår NIR regler.

Udtalelse fra en af vores almen praksis

I har styr på jeres kvalitetsrapporter og derved jeres kvalitet.

Sig goddag

– Til et professionelt team der vægter samarbejde, tillid og god service med vores kunder.

Vi tilbyder professionel rengøring til de bedste priser

Kontak os i dag og få et tilbud

Du er også velkommen til at udfylde vores kontaktformular her

Vi glæder os til at høre fra dig

Vi gør det for kvaliteten

Pro Rengøring A/S er en engageret og professionel samarbejdspartner, hvor kunden er i centrum - og vi er ikke tilfredse før du er det. Vores krav til det serviceniveau, vi ønsker at levere, er tårnhøje.

Vores standarder er med til at sikre, at du som kunde altid får den bedst mulige oplevelse med vores service.

Vi er landsdækkende

• København