En tryg og virusfri arbejdsplads med ViraClean.

Både målt i forhold til fysisk tryghed og mental trivsel såvel som i forhold til produktivitet og økonomi er en investering i et virusfrit arbejdsmiljø en både omsorgsfuld og driftsmæssig fornuftig prioritering.

Trygge ansatte i et sundt arbejdsmiljø sikrer både høj effektivitet, færre sygedage og glade medarbejdere.

Vira Clean er Pro Rengørings koncept til fjernelse af bakterier og vira, herunder også COVID-19. Få jeres arbejdsplads desinficeret for bakterier og virus. Det skaber tryghed for medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder, og mindsker risikoen for sygedage betragteligt.

Vores Vira Clean-team er blevet efteruddannet i virus og smittekilder, og vi har sammensat et koncept, der eliminerer bakterier, vira og sporer med op til 99,9%. Vira Clean gør brug af den nyeste teknologi såvel som den nyeste viden omkring bekæmpelse af smittekilder:​

Desinfektionsrengøring ​

Desinfektionsrengøring med parfume

Desinfektionsvæske som sikrer lokaler og større overflader mod vira og bakterier.

Håndholdt UVC-lampe til desinfektion af overflader

UVC-lys dræber virus og bakterier og kommer ind i kroge, man ellers ikke kan nå, og som ikke må blive våde.

Afspritningsstandere på kontoret ved indgange og arbejdstationer

Den daglige afspritning er fortsat et effektivt værn mod smittespredning. Vi sørger for, at standere er fyldte med håndsprit.

Desinficering af håndtag, mus, tastatur mv.

Håndtag, tastaturer, kopimaskiner, gelændere på trapper o. lign. er steder, mange mennesker berører i løbet af dagen. Dermed hører de også til de primære kilder til smittespredning af bakterier og virus.

Mindsk sygefraværet med ViraClean

Sygefravær er altid forbundet med både menneskelige og økonomiske omkostninger. Det gennemsnitlige sygefravær for funktionærer i danske virksomheder er på 3,15 %.

* En virksomhed som beskæftiger 50 medarbejdere med en gennemsnitlig dagsløn på 1500 kr., har altså en årlig udgift til sygefravær på ca. 525.000 kr.

Udgifterne til dagslønnen er imidlertid ikke de eneste udgifter, din virksomhed har til sygefravær. Langt de fleste og mest omfattende udgifter går til andre mere skjulte forhold. De ’skjulte’ udgifter til sygefravær kan for eksempel være:

• Lønomkostninger til en vikar eller afløser for den syge medarbejder
  • Nedgang i omsætningen på grund af fraværende medarbejdere
  • Irritation hos nøglekunder over længere ekspeditionstid
  • Ekstra træk på andet personale
  • Omkostninger ved at finde en erstatning/afløser for den syge medarbejder
  • Omkostninger ved omlægning af vagtplaner eller rokering af medarbejder

Omkring 80 % af almindelige sygdomme spredes ved berøring. Hver gang vi trykker på en telefon, på et tastatur eller på en mus, er vi i gang med at sprede bakterier. Hvis vi overvejer antallet af fælles genstande og områder, vi kommer i kontakt med hver dag, lige fra telefoner til dørhåndtag, køkkener og elkedler, og antallet af personer,, som også kommer i berøring med dem, så er risikoen for virusoverførsel og bakteriedannelse enorm. Mange af de ting, vi anvender i vores arbejde i dagligdagen, er op til 400 gange mere bakteriefyldt end et gennemsnitligt toiletsæde, og dette er ikke noget, man kan se med det blotte øje.